Coolllzz!!

Tuesday 13 September 2011

Makin Kurang, Makin Pening....

Sekarang nie kat ofis aku, lepas sorang, sorang hilang... ader yang transfer, ader yang dapat gud offer kat tempat lain, dan macam2 lagila. yang peningnyer biler orang makin kurang dan kerja tak pernah kurang. macam tak cukup tangan aku rasa. lepas nie jangan heran la kalau aku la yang fotostat, aku la yang buat paperwork, aku la yang menaip surat, aku la yang prepare sijil, aku la yang arrange meeting, nampak gayernyer bukan dah macam robot, tapi dah betul2 robot......

Staf yang otai2 tinggal 2,3 orang jer, biler nak dapatkan info, punyerla susah. aku pun kengkadang macam giveup. alahai cam nie, boleh menambahkan kekedutan kat muka. aku heran gak la dengan bahagian human resource kat tempat aku nie, dorang sesuka hati jer tarik staf yang dah tak berapa cukup antar p branch luar, kalau ader yang ganti tak per la gak. ni langsung tak ganti, alasannyer takder post. logik ker???? Akibatnyer kerja yang sedia ader pun dah cukup banyak, bertambah lagi melambak-lambak. aku pun tak tau mana satu nak kejar dulu. baru nak concentrate yang tue, tetiba yang nie plak sampai. baru nak pahamkan yang nie, yang nun plak kene siapkan. last2 sampai sudah aku tak faham2......

Biler dah kejer makin melambak nie dan sumer nak kejar, kerja pun cincai la. Lagi pening biler bos kecik cakap macam tue, big bos arahkan macam nie. Memang kalut biler dah tersepit kat tengah2. Makin pening, makin penat, makin tension dan makin serabuuutttt...........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...