Coolllzz!!

Sunday 3 February 2013

Arrow Head / Ngaku

Lately org asyik dok cerita pasal buah ngaku. Ramai plak yang cakap sedap. Aku yang spesis kurang sabar makin hilang sabar jadinyer. So memandangkan ari Jumaat lepas adalah hari cuti bagi KL n memandangkan xder aper nak buat, berdesup aku p Tesco cari buah ngaku tue. Kecewa jugak la sebab petang Khamis tue dah p cari kat Giant and Supermarket Sogo tapi takder, arap2 kat Tesco ada la.

2, 3 kali tawaf kat dalam tue, still jugak takder. Aku dah mula membebel. En. Husband suruh p tanya kat promoter dari dok membebel tak tentu pasal. So mamat promoter nie bagitau buah tue masih kat dalam kotak lagi, baru sampai pagi nie. Punyer la aku hepi. Yerla, tengah bersemangat. Aku tak ambik banyak pon, just sekilo lebih jer. Sekilo reger RM3.88.

Mula2 ingat nak beli banyak terus, tapi biler tang menggoreng tue macam tak larat plak kalo beli banyak

Nie la ruper buah tue. Sehat2

Nie yang dah siap dipotong. Dapat gak la dalam 2 bekas. Aku rendam dalam air garam lebih kurang 30 minit


Biler dah banyak camtue, rasa tak kuasa nak menggoreng. Guna kuali paling besar supaya cepat siap. Api tak leh besar, memang kena tinggi tahap kesabaran

Banyak nie jer yang sempat simpan, yang lain selamat masuk perut. Raid cukup suka sebab rasa lemak manis. Memang sedap la

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...