Coolllzz!!

Sunday 22 June 2014

End of Confinement n Feel Unhappy

Yuhuu, maka dengan ini tamat sudah tempoh pantang n secara rasminyer esok dah mula start keje. What?? Mean that esok dah masuk ofis huhuhu. Bile dh lamer sangat bercuti inilah jadinyer. Terasa beratnyer, malasnyer, tak sanggupnyer nak mula keje. Esok dah mula tinggalkan si kecik ni ngan pengasuh.

Nak dijadikan citer, minggu lepas kami agak kelam kabut jugakla nak mencari pengasuh. Kebanyakan dh xsanggup nk ambik bb sbb dh mengasuh ramai budak. Aku cukup risau tambah plak dh nk start keje. Xkan nk kelek ank bwk masuk ofis. Tue gle cadburry namanyer. Ke hulu ke hilir jugak la kami mencari memandangkan taska kt tmpt keje penuh. Klu x, senang sikit. Antar je kt taska tue samer ngan Raid.

Rezeki kami agaknyer, 2 3 ari lepas tue ada pegawai yang bru posting dr kem Subang. Wife mmg suri rumah sepenuh masa. En husband apa lg, p la menebalkan kulit muka tye nk mengasuh bb x dan alhamdulillah wifenyer sblm ni mmg mengasuh bb. So sabtu minggu lepas ktorg p umah nk berkenalan dan aku cukup lega ble tau yg dorg hye ada sorg anak sebaya Raid n anak aku satu2nyer yang dorg akan jaga. Fuh lega, aku klu bleh nk elak antar kt pengasuh yg mengasuh ramai budak, nnti dia xbleh nk concentrate kt anak aku.

Akak yg akan jaga anak aku tue namanyer Kak Fida. Cukup lembut orangnyer and mmg peramah. Tapi tue baru dr luaran dan hopefully dia bleh mengasuh anak aku dengan sebaiknyer. Risau wei nk tinggal ank ngan orang tmbah plak sekarang ni byk kes dera kanak2. Mintak dijauhkan la benda2 macam ni.


Esok mama dh nk start keje. Berat hati nak tinggal lil' boss ni. Gonna miss u every minute!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...